potopeni černou vlnou respektu

Dnes byl velmi zajímavý den. Kromě toho, že tu byl čtvrtek, jako každý týden, bylo tu i něco, s čím jsme nepočítali - zase se objevila tajemná zpráva na facebooku, že budeme rozdělení na dvě skupiny - černý a bílý. A proč ? Kvůli Apartheidu,(cs.wikipedia.org/wiki/Apartheid) který probíhal v afrických státech v minulosti. Vše to začalo snídani, kde vznikl první problém. Totiž jídelna byla rozdělena na dvě poloviny oddělená lanem, který jsme nesměli překročit. Polovina pro "bílý" a druhá pro "černý". Problém s určením, kdo je a není černý, nebo bílý. Naštěstí někdo nám řekl, že je to podle států - jaká barva převažuje v jejich státech, takovou musejí reprezentovat. Já jsem tedy šel do skupiny bělochů, i když někteří měli námitky na moji snědou pleť, ale po vysvětlení, že jsem z České republiky, mě přijali bez problémů. Tyto dvě etnické skupiny nesměly za žádných okolností spolu komunikovat. Dokonce třídy byly rozděleny na dvě poloviny. Bylo to bráno velmi vážně. Samozřejmě, že hlavní slovo měli "černí", takže měli některé výhody. Například na hodině matematiky se učitel věnoval jen jedné studence, která byla jako jediná ve třídě tmavá. Také cesta do rezidencí byla rozdělena a vstup do jídelny taktéž.
 Cílem této akltivity bylo se vcítit do té hrozné situace, která trvala roky a roky, až se to nakonec zlomilo. U nás se to zlomilo v 7:00 večer. Musím říci, že to byla pěkná zkušenost a jsem rád, že to bylo jen na jeden den, jinak by to bylo velmi drsný a komunikace mezi přáteli by byla velmi složitá, neboť spoustu kamarádů jsou právě ve skupině tmavších. Každopádně byla sranda, i když to bylo docela vážné téma.